Fraser Island - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Danielle

25 Oktober 2016 | Australië, Fraser Island

Hoi allemaal!

Sinds vorig verslag heb ik weer een hoop gezien en meegemaakt. Vlak nadat ik het verslag had geschreven ben ik even bij de haven in Gladstone gaan kijken en daar zwom toevallig een hele groep dolfijnen rond. Ik heb daar lekker een half uurtje in het zonnetje naar zitten kijken, wat een geluk!! Daarna ben ik even wat te eten gaan halen en ben ik terug naar het hostel gegaan.
Om kwart voor 5 die volgende ochtend zat ik in mijn eerste Greyhound bus richting Harvey Bay. Uiteindelijk was de bus niet heel veel bijzonders, maar ik heb wel nog even lekker mijn ogen dicht kunnen doen.

Eenmaal aangekomen in Harvey Bay heb ik mijn spullen in het hostel gedropt en ben ik rond gaan lopen. Echt een onwijs mooie plaats!! Ik ben ook daar begonnen bij de haven waar ik lekker aan het strand heb zitten lunchen. Vervolgens ben ik een stuk over een soort boulevard gelopen langs het strand. Het uitzicht is er echt prachtig! De foto's hiervan komen later, tot nu toe lukte het niet zo goed om ze te uploaden.
Na een rondje te hebben gelopen ben ik via de botanische tuinen van Harvey Bay terug gelopen naar het hostel om daar even lekker aan het zwembad een boekje te lezen.

De volgende dag werd ik weer mooi op tijd opgehaald om richting Fraser Island te gaan. Helaas heeft het die hele dag erg veel en hard geregend, wat het hele gevoel en de omgeving wel wat minder mooi maakt. Maar he, ze hadden dan ook wel RAINforest beloofd ;) gelukkig hadden we echt een hele leuke tourguide die iedereen toch heel vrolijk wist te maken en hebben we wel erg mooie plekken gezien. Verder zat ik in een bus met 23 vrouwen en 1 man (geluksvogel!) wat betekende dat er de hele rit meezing liedjes werden gedraagd waarop 23 vrouwen meezongen. Dat gaf wel een hele leuke sfeer. Die avond hebben we lekker gegeten en beer pong met cocktails gespeeld.

De volgende ochtend weer op tijd op om een hoop te zien. Die dag was het vooral stranddag en hebben we met de bus kilometers over het strand afgelegd. Erg gaaf om zo naast het water door het zand te scheuren en de mooie dingen daar te zien. Helaas regende het ook toen in het begin van de ochtend en is het veel bewolkt geweest. Gelukkig brak in de middag de zon door. Onze tourguide nam ons mee naar zandduinen waar hij eigenlijk helemaal niet mocht komen maar hij toch wel toch wel te mooi vond om niet aan ons te laten zien. Op de terugweg hadden we mega veel geluk en hebben we 3 dingo puppy's gezien, erg bijzonder!

De laatste dag hebben we wel veel zon gehad en hebben we ook weer verschillende meren bekeken. Ook hebben we Stand Up Paddeling gedaan, wat erg leuk was en waarbij we erg veel hebben gelachen. Daarna zijn we nog naar een meer gegaan waar kleine visjes aan je voeten knabbelen om de dode huid weg te halen. Een heel mooi meer en de enige plek ter wereld waar je bos, meer, zandduinen en zee in 1 plaatje hebt. Daarna zijn we terug gereden en nu zit ik te wachten op de volgende Greyhound bus.

Op naar Byron Bay, eens kijken of het surfen een beetje wil lukken!

  • 25 Oktober 2016 - 15:10

    Helma:

    Hey Daan... en nu het grote avontuur tegemoet.... surfen in Byron Bay.
    Hopen dat de gisteren gesignaleerde haai daar genoeg had aan 1 surfer met surfboard :)
    Kijk uit en doe voorzichtig........
    1 voordeel.... knabbelen aan jou levert weinig vlees op
    Veel plezier
    Helma


  • 25 Oktober 2016 - 15:22

    Inge:

    Hoi Danielle , wat klinkt het tot nu toe allemaal heerlijk.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. En dat surfen zal ook
    best wel lukken denk ik.

    Groetjes
    Inge

  • 25 Oktober 2016 - 15:26

    Opa En Oma:

    Ha Daan volgens mij heb je het toch wel leuk gehad ondanks de regen. Wat is beer pong met coctails voor een spelletje? hoelang moet je in de bus naar Byron q Bay? Doe je een beetje voorzichtig daar met surfen. Xxxx Opa en Oma

  • 25 Oktober 2016 - 15:32

    Heidi:

    Ohh wat heerlijk om je verslagen te lezen.
    Ik vind t zooo knap zo in je eentje!
    En bij the greuhound kan ik me door diverse films ook zeker het een ander voorstellen.
    Het past wel bij je... Je hebt her verdiend om nu lekker v t leven genieten!
    Veel plezier... I will follow....

  • 25 Oktober 2016 - 20:24

    Jos:

    Hey Daan,

    Veel plezier bij het surfen, we zien de foto's nog wel waar je de golven afstuift :-). Let inderdaad wel op de haaien, want die houden wel van zo'n kaaskoppie. Hier is het lekker grijs weer, dus geniet maar lekker van het zonnetje daar. Groetjes van ons.

  • 26 Oktober 2016 - 09:04

    Angela:

    Hoi Daan, zo te lezen heb je echt een super tijd daar!!
    Heel veel plezier in Byron Bay en surf er lekker op los... alhoewel, Helma denkt daar anders over :)
    Die volgt het Haaien nieuws op de voet!!

    Veel plezier & tot gauw xx

  • 26 Oktober 2016 - 20:37

    Marina:

    Hoi Danielle
    Je moeder was net bij ons en stuurde je verslag op.
    Wat leuk om te lezen.
    Een schat aan ervaringen, die ze je niet meer afnemen.
    Geniet van het weer, hier wordt het kouder, en van alle leuke dingen die je nog gaat doen.
    Dikke kus, Marina

  • 26 Oktober 2016 - 21:35

    Oma :

    lieve daan
    mijn 2 eerdere mailtjes waren niet bij je aangekomen, maar nu is het toch gelukt.
    wat maak je een prachtige reis en denk veel aan je
    geniet er van
    liefs oma

  • 26 Oktober 2016 - 22:18

    Adele:

    Hé globetrotter,
    Niks bijzonders om effe in je eentje slapend door te brengen in zo'n kleine busje ;), pfff.
    En gewoon ... weer op zo'n prachtige plek terecht te komen. Wat een mooie foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fraser Island

Danielle

Actief sinds 23 Sept. 2016
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 1747

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 21 December 2016

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: