Surfing - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu Surfing - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu

Surfing

Blijf op de hoogte en volg Danielle

29 Oktober 2016 | Australië, Byron Bay

Hoihoi!

De eerste 3 surfdagen zitten er al weer op. 3 dagen geleden ben ik aangekomen met de bus in Byron Bay, na de hele nacht en ochtend onderweg te zijn geweest. Na me te hebben ingeschreven voor de surflessen en ingecheckt te hebben in het hostel kon ik gelijk (gratis) mee stand up peddeling omdat ik het surferspakket had geboekt. Het peddelen was best vermoeiend omdat er een behoorlijke wind stond waar we tegenin moesten peddelen. Uiteindelijk is het wel gelukt (Danoontje powerrrrr). Die avond hadden we lekker een bbq in het hostel dus dat was wel erg leuk. Ik heb gelijk wat leuke mensen leren kennen.
Eergisteren had ik mijn eerste surfles. De golven waren perfect en bij de eerste golf lukte het me gelijk al om te blijven staan. Echt een heerlijk gevoel! De hele les verliep super goed en ik vond (en vind nog steeds) het surfen super leuk! De middag ben ik met wat mensen even wat boodschappen gaan doen en heb ik gelijk het centrum een beetje gezien. Daarna heb ik even lekker in het zonnetje een boekje gelezen en zijn we uit eten geweest met de hele groep van de surfschool en nog wat andere mensen.
Gisteren waren de golven helaas een stuk minder fijn en had ik wel wat meer moeite met het opstaan. De leraren hadden al gezegd dat dat altijd gebeurt, maar ik vond het toch wel een beetje irritant dat het niet zoals de eerste dag lukte. Gelukkig ging het aan het eind wel weer een stuk beter en heb ik toch wel een paar golven goed kunnen pakken. Daarna hebben we lekker pizza besteld en gegeten met een (paar) wijntjes erbij.
Vanmorgen moest ik vroeg opstaan om te gaan skydiven (woehoee!!). Ik werd samen met een ander meisje bij het hostel opgehaald en naar het skydive centre gebracht. Daar hebben we ons ingeschreven en toen was het eventjes wachten tot we het vliegtuig in konden. En wat een sprong!! Het weer was perfect met een paar wolkjes en onwijs mooi uitzicht. De vrije val duurde 1 minuut, waarna we nog een paar minuten aan de parachute hebben gebungeld en op onze kont zijn geland. Wat een geweldige ervaring weer!!!
Toen ik terug kwam heb ik even lekker een schoonheidsslaapje gedaan, waarna het tijd was voor mijn derde surfles. Ze hadden voorspeld dat de golven niet zo goed zouden worden dus ik was bang voor een herhaling van gisteren, maar de golven hadden niet beter kunnen zijn! Wat een perfecte surfdag! Ik heb bijna elke golf lekker kunnen pakken en een paar goede tips gekregen van de leraar waardoor het nog wat beter ging. Morgen ga ik als de omstandigheden goed zijn proberen tijdens het surfen een voetwissel te doen :D eens kijken of dat lukt! Verder heb ik vandaag samen met een ander Nederlands meisje gesurft die het ook al een paar keer had gedaan, wat wel erg leuk was. We hebben een paar golven samen gepakt en uitgereden, super leuk!

Verder hebben ze hier allemaal leuke deals voor de rest van mijn reis dus ik heb vd week mijn busticket voor Nieuw Zeeland geboekt. Ik moet nog Withsundays en mijn tickets naar boven boeken en dan is het volgende stukje van de reis geregeld.

Heel veel liefs!

  • 29 Oktober 2016 - 10:16

    Helma:

    Hoi held....geweldig allemaal, maar ik ben blij dat je weer vaste grond onder je voeten hebt...alhoewel, je zoekt het wel uit he
    Of in de lucht of surfen met hier en daar een haai. Maar je maakt er een prachtige reis van hoor en eigenlijk zijn we allemaal jaloers.
    Succes met surfen en op naar een volgend avontuur.
    Kuzzzz helma

  • 29 Oktober 2016 - 11:02

    Adéle:

    Hoi mevrouwtje durfal ;-)
    Wat een avonturen opnieuw! Je geniet zo echt van jouw trip, echt top!
    Leuk ook al die nieuwe contacten.
    Ben benieuwd naar de volgende belevenissen.
    Dikke knuffel en be carefull hahaah.
    xxxxx
    tantetje

  • 29 Oktober 2016 - 16:38

    Heidi:

    Daantje superrrrr hihi... Wat n geweldige tijd moet je hebben daar... Zo lekker om alle tijd te hebben en plannen te kunnen maken waar je zin in hebt. Wel knap zo in je eentje maar t klinkt allemaal erg leuk en relaxed! Nou doe wat je moet doen en geniet van alles wat er op je pad komt... heidi

  • 30 Oktober 2016 - 10:21

    OPa En Oma:

    Goed gedaan Daan, we zouden best even om een hoekje bij je willen kijken. Je gaat lekker he. Dikke kus Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Danielle

Actief sinds 23 Sept. 2016
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 1733

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 21 December 2016

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: