Surfing deel 2 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu Surfing deel 2 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu

Surfing deel 2

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 November 2016 | Australië, Byron Bay

Hoihoi!

Even een kleine update van mij. Het surfen gaat super goed en het is geweldig om te doen! De dag na het vorige verslag heb ik een mega goede les gehad en geleerd om een voetwissel en een draai tijdens het surfen te doen. Gisteren heb ik even een rustdagje gehouden omdat ik wat last heb van mijn voet van al het surfen en merk dat mijn lichaam toch wel wat moe begint te worden. Dat was ook wel even lekker. Toen ben ik met een meisje uit mijn kamer uitgebreid gaan ontbijten, om daarna met een paar mensen van de surfgroep nog een keer goed te lunchen. Een lekker dagje dus! 's avonds maar een keer zelf gekookt (eerste keer sinds ik in Australie ben, oeps!).
Vanmorgen heb ik weer een super goede surfles gehad met weer een andere surfleraar. De leraren wisselen hier elke keer, wat wel erg goed is omdat ze allemaal toch net iets anders les geven en andere tips geven. Vanmorgen heeft de leraar geprobeerd me te leren om echt helemaal langs de golf mee te surfen, maar die start is behoorlijk moeilijk dus dat is me nog maar 1x half gelukt. Je moet dan een soort van op de top van de golf starten en een beetje erin vallen als hij begint te breken, niet echt makkelijk. Verder merkte ik vandaag dat ik een beetje het gevoel begin te krijgen wanneer ik wat naar voren moet stappen op het board en wat naar achteren om meer snelheid te krijgen en de golf beter te pakken. Super leuk!!! Dezelfde leraar geeft als het goed is morgen ook weer les en had het er over dat hij dan van plan is om zelf flippers aan te doen om extra goed met me te kunnen oefenen hoe ik een golf helemaal horizontaal uit moet rijden. Spannend! Morgen gaat hij als het goed is ook wat filmpjes met de go pro maken, dus hopelijk kan ik jullie dan een beetje laten zien wat ik allemaal doe hier.

Afgelopen 2 dagen is het hier Halloween geweest. Eergisteren hadden we in het hostel een groot feest, wat wel erg leuk was. De meeste mensen waren verkleed en ze hadden een BBQ geregeld. Ik had me zwaar en zwart opgemaakt en zwarte kleding aan, waarna ik van mijn kamergenootje te horen kreeg dat ik wel leek op de moeder van de Adams familie. Fantastisch compliment (uhum), al zeiden ze wel dat het een compliment is omdat zij heel knap is. Best grappig dus.

Verder ben ik vanmiddag met een meisje van de surfgroep lekker gaan lunchen en hebben we ontspannen in een hangmat gelegen. Niet verkeerd! Ik heb tot nu toe wel vrij veel geluk gehad met kamergenootjes en mensen die ik in de surfgroep leer kennen. Op dit moment deel ik mijn kamer met een stelletje uit Australie, die super aardig en gezellig zijn. De groep in het hele hostel wisselt wel elke dag weer, maar opzich is er altijd wel een leuke groep om wat mee te doen of te gaan lunchen.

Gisteren heb ik Whitsundays en de transfer geboekt en daarmee het volgende deel van mijn reis bijna compleet gemaakt. Ook daar heb ik wel super veel zin in! Ik ga 3 dagen catamaran zeilen op Whitsundays, wat enorm mooi schijnt te zijn. En catamaran zeilen is denk ik ook wel net een stukje leuker dan gewoon zeilen daar. Ik zit in een vrij luxe boot dankzij een leuke deal hier in het hostel, met een spa en van alles op de boot zelf. Niet verkeerd dus! Daarna pak ik de bus richting Cairns om daar Daintree te gaan bekijken, wat ook erg mooi schijnt te zijn. Dan vlieg ik rond de 14e vanaf daar naar Nieuw Zeeland en gaat weer een heel volgens avontuur beginnen. Ik kan niet wachten!

ps ik waarschuw jullie vast een klein beetje. Ik doe mijn best om de zon te vermijden zodat ik niet al te bruin word, maar door het surfen is mijn gezicht al wel behoorlijk bruin gebakken. Mijn welgemeende excuses ;) Ik zal mijn best doen in Nieuw Zeeland wat kwijt te raken voordat ik terug kom.

Heel veel liefs

  • 02 November 2016 - 08:43

    Peter:

    He Miss Adams Family,
    Wat een leuk verhaal en compliment haha! Het surfen klinkt erg goed. Wat naar dat je zelf nog weinig hebt kunnen koken je verplicht bent tot uitgebreide lunches en ontbijt. Dat moet pittig wezen. Dan ook daarnaast de zon nog, de vooruitblik op de catamaran..Iets met het woord jaloers komt bij me op ;)

    Klinkt allemaal super Daan! Have Fun!

  • 02 November 2016 - 08:46

    Jos:

    Klinkt allemaal goed Daan. Veel plezier gewenst daar vanuit het koude en natte kikkerlandje. En dat bruin is er zo weer af als je terug bent...:-)

  • 02 November 2016 - 08:59

    Annemieke:

    Wat een geweldige reis en je bent nog niet eens op de helft van het avontuur.
    Heerlijk te horen dat je zo intens geniet

  • 02 November 2016 - 13:17

    Adéle:

    Hé miss sportief,
    Wat klinkt dat surfen super!!! Wel naar dat het zo vermoeiend is, maar gelukkig biedt een hangmatje en lekker happen wat rust......
    Vooruitzicht op de volgende trip klinkt ook weer akelig intensief, hoop dat het wat gaat lukken.
    Hahahaha, heerlijk dat je zo geniet van alles! Echt top!!
    Neem wat lekker recepten mee als je daar tijd voor hebt.

    xxx
    tantetje

  • 03 November 2016 - 19:30

    Oma:

    Hoi daantje
    Zou je zo langzamerhand niet eens naar huis komen .. Of ben je nog steeds niet klaar wat doe je heel veel .ik zou graag een vlieg in je rugzak zijn .ik geniet er heel erg van. Even een nieuwtje ik word voor de 4 de keer oma van Roy en marlinde op ongeveer22 mei je ziet alles gaat hier gewoon door en verder gaat alles hier prima lekker bezig voor Sinterklaas en kerst kan jij je niet voorstellen meisje geniet van alles en doe voorzichtig liefs en een knuffel van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Danielle

Actief sinds 23 Sept. 2016
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 1734

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 21 December 2016

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: