Op naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu Op naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu

Op naar Nieuw Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

13 November 2016 | Australië, Byron Bay

Hoi allemaal,

Niet te geloven, mijn Australie avontuur zit er al op! De tijd is echt zo snel voorbij gevlogen. Hier even een update sinds mijn laatste verhaaltje.

Na afscheid te hebben genomen bij het surfen ben ik richting Brisbane gegaan om vanaf daar naar Airlie Beach te vliegen. Helaas ben ik de laatste dag van het surfen ziek geworden, dus de verkoudheid zat er op dat moment goed in. Vanaf het vliegveld in Airlie Beach werd ik opgehaald door een shuttle bus die me direct naar de boot bracht. Vervolgens ben ik met een catamaran 2 dagen en 2 nachten gaan varen in Whitsundays. Prachtig! Ik heb die dagen wel enorm veel geslapen om weer beter te worden, maar ik heb ook veel leuke en gezellige mensen leren kennen en veel mooie plekken gezien. De bemanning was fantastisch en ik heb hele mooie dagen daar gehad. Uiteraard stond het meest witte strand daar ook op de planning om te stoppen, en het was verbazingwekkend om te zien hoe wit het echt is. Zeker met mijn inmiddels aardig bruine voetjes.
Na de boot zou ik 's avonds de bus richting Cairns nemen om daar 's ochtends vroeg aan te komen. Helaas vond de busschauffeur dan 19 van de 20 mensen in de bus wel voldoende was om te vertrekken dus liet me daar 's avonds laat in mijn eentje op het busstation achter. Aangezien ik geen hostel geboekt had voor die nacht was ik daar toch wel wat minder blij mee, zeker aangezien de recepties overal na half 10 ongeveer sluiten en ik me nog steeds niet fit voelde. Gelukkig kwam ik een meisje tegen die me haar bed gaf omdat zij met de bus de andere kant op ging en hem dus die nacht niet meer nodig had. Uiteindelijk is het dus allemaal goed gekomen en heb ik de volgende bus 's ochtends richting Cairns genomen.

In Cairns kwam ik in het beste hostel tot nu toe terecht. Schoon, netjes, gezellig en vrij luxe. Daar heb ik dus gelijk 2 nachten bijgeboekt. De tweede dag in Cairns heb ik een vlucht over Great Barrier Reef gemaakt. Erg indrukwekkend! Vanaf de lucht kun je alle kleuren en het koraal super goed zien. Vervolgens ben ik na de vlucht heerlijk pannenkoeken gaan eten (met veel fruit erop, mama zegt altijd dat ik veel fruit moet eten als ik ziek ben. Ik kon daarom natuurlijk niet anders dan die pannenkoeken met fruit kiezen).

Gisteren ben ik met een tour naar Daintree Rainforest gegaan. We hebben daar eerst een soort dierentuin bezocht met de typische Australische dieren. Veel daarvan had ik al bij het dierenproject gezien. Daarna zijn we naar een uitkijkpunt gegaan en hebben we een heerlijke lunch gehad. Na ons goed vol te hebben gegeten hebben we een bushwalk gedaan door een stukje van het regenwoud heen om vervolgens op de boot te stappen om krokodillen te spotten. We hebben 2 krokodillen gezien, maar niet erg goed. Daarna weer met de bus terug richting het hostel, waar ze een echt Australische film lieten zien; Finding Nemo.

Vandaag was het weer vroeg opstaan om richting het vliegveld te gaan. Straks vlieg ik richting Auckland (Nieuw Zeeland) en gaat het volgende avontuur voor mij beginnen! Maar goed ook, mijn slippertjes heb ik er inmiddels in Australie behoorlijk doorheen gebrand ;)

Ps maak jullie geen zorgen over de aardbeving en eventuele tsunami, ik begin in Auckland, ver ver daar vandaan. Als het niet veilig is zal ik niet die kant op gaan.

Heel veel liefs

  • 14 November 2016 - 07:55

    Heidi Stuiver:

    Mooi verhaal weer Daan!
    Fijn van dat bed

  • 14 November 2016 - 10:40

    Opa En Oma:

    Bedankt vooor je leuke verslag, fijn dat je weer wat opknapt. Heel veel plezier in Nieuw Zeeland kus opa.

  • 14 November 2016 - 11:16

    Adéle:

    Wat een belevenissen weer, vindt je echt een knapperd dat je dat allemaal zo doet in je uppie xxx.
    Fijne tijd in Auckland, ik ken het van vele foto's! Is daar echt prachtig!!!
    Liefs,
    tanteje :-)

  • 14 November 2016 - 21:37

    Helma:

    Hoi wereldreizigster
    Op naar een volgend prachtig land met nieuwe belevenissen.
    Ben heel erg benieuwd naar alle foto's en de volgende verslagjes en whatsapp-jes
    Wel lekker hoor, die vele berichten, dan zijn we er gewoon helemaal bij.
    Veel plezier met de funky chicken toer met de kiwi experience

  • 14 November 2016 - 21:50

    Helma:

    O ja, Daan
    Verstandige keuze al dat fruit op die pannenkoeken, goed gedaan !

  • 15 November 2016 - 10:19

    Oma:

    Lieve Daan wat ben je toch een dapper meisje.dit blijft .altijd in je brijn ik hoop maar dat het in nieuw zeelandook genieten word en bijt maar aan de goeie kant wij genieten van ieder bericht veel knuffels van oma graaf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Danielle

Actief sinds 23 Sept. 2016
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 1752

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 21 December 2016

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: