De eerste week Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Danielle - WaarBenJij.nu De eerste week Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Danielle - WaarBenJij.nu

De eerste week Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Danielle

20 November 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi allemaal!

Even een update vanuit Nieuw Zeeland.

Ik ben begonnen in Auckland, waar ik 2 nachten ben gebleven. De dag die ik daar had ben ik begonnen met langs het Kiwi kantoor te gaan om mijn hele reis te plannen en de bussen te reserveren. Daarna heb ik een rondje gelopen, heb ik nieuwe schoenen gekocht (die had ik in Australie laten liggen, lekker slim) en ben ik naar de rechtbank gegaan om een paar strafzaken bij te wonen. Wel leuk om te zien hoe dat hier gaat. Helaas hadden ze geen jury zaak, dus dat heb ik niet kunnen zien maar ik heb op de terugweg nog een paar dagen in Auckland.

Na Auckland ben ik richting Bay of Islands gegaan. Dat gedeelte zat eigenlijk niet in mijn route, maar vanwege de aardbeving wilde Kiwi wat tijd rekken voordat ik richting het zuidereiland ga en heb ik die van hun gekregen. Daar heb ik die middag een hike gedaan naar het hoogste punt van een berg met een prachtig uitzicht over de eilanden. 's avonds hadden we een BBQ in het hostel. De volgende dag weer op tijd op om een boottocht te doen naar een grot en wandelroutes over verschillende eilanden. Erg mooi, en erg goed voor de spiertjes met de hellingen op sommige eilanden.
Daarna werden we 's middags weer opgepikt met de bus en begon de weg terug naar Auckland. Vanaf daar ben ik met een andere groep gaan reizen omdat de meeste mensen 2 nachten in de Bay of Islands blijven.

In Auckland 1 nacht gebleven om daarna richting Hot water beaches te gaan. Erg grappig plaatsje, waar er gloeiend heet water naar boven komt als je een gat graaft in het zand. Best gek, aangezien de ijskoude zee er direct naast is. Daar hebben we dus lekker met een emmertje en schepje gespeeld en in het warme water gespetterd. Vervolgens een drankje gedaan en toen op het strand een kampvuur gemaakt. Het is hier wel behoorlijk koud, dus iedereen heeft het aardig koud.

Daar vandaan weer vertrokken, op naar Waitomo. Daar zijn grotten met glowworms die we hebben bekeken. Erg gaaf om te zien! De grotten zijn helemaal donker en er zijn allemaal kleine lichtpuntjes. Daarnaast zijn de grotten zelf ook heel mooi, met veel verschillende vormen. Het was wel aardig koud in de grot, maar dat hoort erbij.
Na de grotten zijn we terug gegaan, eten gekookt en toen de bar in gedoken. Een gezellige avond!

Gisteren zijn we vanuit Waitomo naar Rorotua gegaan, waar we naar de Maori village zijn geweest. Echt super leuk om mee te maken, ik ben super blij dat ik dat heb geboekt. Het is de originele cultuur van Nieuw Zeeland. Er zijn nog groepen die op die manier leven, waar wij een kijkje in hebben mogen nemen. We begonnen met een introductie, waarin we toegezongen werden in hun taal. Daarna moesten wij een liedje zingen en was de onofficiele introductie voorbij. Daarna kregen we thee met heel veel lekkers en werden we naar de kamers gebracht, waar we met een groep van ongeveer 15 per kamer sliepen, erg gezellig. Vervolgens gingen we het bos in en leerden we een spel dat zij gebruiken om te leren luisteren (ja, kom maar op met de grapjes) en oog/hand coordinatie te trainen. We moesten in een cirkel staan waarbij we een lange stok naar de persoon rechts moesten gooien en tegelijk de stok van links moesten vangen, allemaal alleen met de rechter hand. Vervolgens moesten we een lied instuderen in hun taal met vrij moeilijke klanken, die we later op de avond voor ongeveer 150 mensen moesten opvoeren die kwamen eten. Super leuk om op die manier hun cultuur te leren kennen.

Daarna konden we ons opfrissen en werden we naar het echte dorp gebracht waar zij zelf wonen. Daar kregen we een openingsceremonie, waar we absoluut niet mochten lachen. Af en toe best lastig, aangezien het in hun cultuur normaal is om de tongen uit te steken en gekke dingen met de ogen te doen. Daarna kregen we een rondleiding door hun dorp en werd er van alles gedemonstreerd.

Daarna hadden we een heerlijk all you can eat diner, met ontzettend lekker eten. Kip, lam, mosselen, witvis, etc. Lekkerste maaltijd hier tot nu toe!

Na het eten werd voor onze groep alleen een bar en hottubs geopend, waar we tot middennacht hebben liggen weken. Heeeerlijk!! Helaas was dat het einde van de dag en moesten we vanmorgen na het ontbijt weer weg. Maar wat een ervaring!

Vandaag blijven we met een groep nog hier een nachtje in een ander hostel en gaan we waarschijnlijk naar een spa, even lekker bijkomen van alle nieuwe ervaringen. Morgen gaan we richting Taupo, waar de grootste en zwaarste hike in Nieuw Zeeland is, tussen de 6 en 8 uur. Ik ben benieuwd!

Heel veel liefs

  • 23 November 2016 - 07:32

    Heidi:

    Mooi verhaal weer, Daan!
    Ik begin nu echt een beetje jaloers te worden...
    Joie de vivre....

  • 23 November 2016 - 13:54

    Opa En Oma:

    Wat maak je toch veel mee. Ik hoop dat je veel foto's hebt gemaakt. Geniet er nog even van, nog een kleine maand meisje en dan ben je weer thuis. (Ook weer fijn he) liefs opa en oma

  • 23 November 2016 - 15:20

    Peter:

    He Daan! Wat een verhalen weer! Zingen..Daar had ik wel bij willen wezen! Een lekker drukke programma jo! Heel veel plezier!

    p.s. ik zal het grapje niet maken! ;)

  • 24 November 2016 - 19:12

    Helma:

    Hoi
    Hoe is het met de spieren?
    De hike is een super uitdaging geweest en je hebt het er goed van af gebracht he.
    Je weet nu weer waar de spieren zitten, de lang verstopt zijn geweest.
    Super goed , want het was een hele pittige dus.
    Succes met het volgende avontuur
    Groetjes
    Helma

  • 29 November 2016 - 12:55

    MIEKE VAN AS:

    Hoi Danielle,
    Wat maak jij enorm veel spannende avonturen mee!
    Jouw conditie zal na terugkomst van deze reis wel Olympische kwaliteiten hebben.
    Ik vind dat leren luisteren heel bijzonder. Als je terugkomt moet je zeker weer aan alle herrie hier wennen.
    In ieder geval heb je weer heel andere culturen ontmoet. Super!
    Nog een weekje of 3 en dan is het weer voorbij, maar deze belevenis vergeet je nooit meer!
    Geniet nog van jouw verdere avonturen.
    Groetjes,
    Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Danielle

Actief sinds 23 Sept. 2016
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 1748

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 21 December 2016

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: