Op naar het volgende avontuur! - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu Op naar het volgende avontuur! - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu

Op naar het volgende avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

21 Oktober 2016 | Australië, Gladstone

Hoihoi!

Na twee weken lang elke ochtend wallaby en glider keutels te hebben opgeruimd zit mijn dierenavontuur er nu op. Tijd voor een nieuw avontuur: Fraser Island!

Afgelopen week is er veel gebeurd op het dierenproject en ik heb enorm veel geluk gehad met alle gebeurtenissen daar (het is niet alleen poepruimen geweest). Een verslagje van alle bijzondere dingen:
- een van de wombats is afgelopen week bevallen en wij hebben het live mee kunnen kijken op de camera's! We waren precies op tijd om de camera's te controleren of er al wat gaande was, de bevalling ging net beginnen. Ongeveer 1,5 uur later was de kleine geboren en had zijn weg naar de buidel gevonden. Heel bijzonder, aangezien nooit iemand de geboorte ziet. In het wild zijn ze heel schuw en zul je nooit zo iets zien en aangezien het maar 1,5 uur duurt missen ze opvang centra het normaal. Erg gave ervaring dus!
- een van de squirl gliders is ook bevallen van 2 jonkies, die zijn erg goed zichtbaar. Op dit moment hebben ze de oogjes nog dicht, maar ze zijn wel erg lief!
- we hebben eergisteren 's avonds een groep mannetjes wallaby's gevangen om ze iets tegen teken te geven en te wegen. Dat was toch wel even anders dan bij de vrouwtjes aangezien de mannetjes een heel stuk groter en sterker zijn (en voordat de stoere mannen opmerkingen komen; ze poepen ook een stuk meer!)
- ik ben mijn eerste wilde slang tegen gekomen, en het was gelijk een giftige. We liepen van het vangen terug naar het huis in het donker en toen ging ik er bijna met mijn slippertjes op staan. Gelukkig zag iemand anders hem op tijd.
- eergisteren zijn er 3 jonge vogels binnen gekomen die heel erg op uiltjes lijken (zie foto). Echt prachtige beesten! Ze moeten 4x per dag halve babymuisjes gevoerd worden en afgelopen dagen heb ik dat mogen doen. Wat was dat gaaf! Ze waren erg hongerig en opende hun bek zodra ik het eten wilde geven.
- gisteren heb ik de slang van het dierenproject vast kunnen houden. Wat was die zwaar! Wel erg leuk om ook even gedaan te hebben. De rest van de slangen hier in Australie blijf ik mooi van af!

En nu zit het er op en zit ik in het eerste echte hostel deze reis. Morgenochtend vroeg pak ik de bus naar Hervey Bay, waar ik nog een nachtje zal slapen. Daarna zal ik al het moois van Fraser Island gaan beleven. Tot nu toe heb ik er alleen maar super goede verhalen over gehoord. Ik ben benieuwd!

Liefs
Danielle

  • 21 Oktober 2016 - 07:36

    Heidi:

    He bikkel,
    Je praat al als n echte globetrotter.
    Ik vind t allemaal erg stoer hoor... Getver die slang snachts.. Brrr
    Maar je geniet dus geniet ik met je mee door je verhalen.
    Veel plezier en goede reis... Ik ga met je mee...

  • 21 Oktober 2016 - 07:45

    Marjolein:

    Wat heb ik een stoer zusje!

  • 21 Oktober 2016 - 08:06

    Helma :

    Hi stoere dame
    Lekker om ook weer even met je te bellen zojuist
    En die uiltjes waren natuurlijk Daniëlle en Marjolein

  • 21 Oktober 2016 - 09:46

    Adéle:

    Zo de knetters wat een mooie ervaringen!
    Vindt je een dappere dodo.
    Ik geniet van je verhalen (behalve die ene) en de mooie foto's.
    Veen plezier en een goede reis verder xx

  • 21 Oktober 2016 - 10:00

    Opa En Oma:

    Ha Daan leuk verslag heb je geschreven, ik gloof dat je het ondanks het mindere begin toch nog goed naar je zin heb gehad met al die leuke dieren(behalve slangen.). OP naar de volgende ervaring.

    Kus opa en oma

  • 21 Oktober 2016 - 12:51

    Annemieke:

    Wat een geweldig avontuur. Was ik nog maar jong

  • 21 Oktober 2016 - 12:51

    Annemieke:

    Wat een geweldig avontuur. Was ik nog maar jong

  • 21 Oktober 2016 - 14:06

    Chantal:

    Wauw, nou veel plezier:-)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gladstone

Danielle

Actief sinds 23 Sept. 2016
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 1751

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 21 December 2016

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: